divendres, 29 de maig del 2009

Els recursos del mestre

Després d’haver organitzat la classe en diferents grups, cadascú va tenir que escollir el tema que li agradaria treballar més a fons segons els temes proposats per l’assignatura.

En el nostre cas (Irinea, Aida, Laia i jo) ens va tocar treballar els recursos del mestre. Per dur a terme aquest treball vam tenir que seguir diferents pautes que se’ns van facilitar pel bLink.

Així doncs, després d’haver fet i entregat el treball vam tenir-lo que exposar. En aquesta exposició s’hi va reflectir:
- Informació sobre la pàgina xtec
- Les competències TIC del mestre i de l’alumne segons les normes UNESCO, les normes ISTE i segons el llibre de Noves Tecnologies aplicades a l’educació.

Pel que fa a la pàgina xtec, el més important que cal saber és que es tracta d’una pàgina web, on tothom hi pot tenir accés, amb serveis educatius que proporciona materials TIC, la qual es va actualitzant diàriament amb notícies, vídeos, etc. i que depèn del departament de la Generalitat de Catalunya.
A més, està estructurada seguint el següent esquema:
- Inici
- Agenda
- Correu
- Fòrum
- Mapa
- Atenció a l’usuari
- Contacta
També hi podem trobar accés a diferents pàgines i vídeos educatius, un espai sobre l’escola oberta, projectes en xarxa, pràctica compartida, formació permanent, informació i recerca i webs de centres.

Pel que fa a les competències del mestre:
- Segons la UNESCO es citen tres nivells de competència: nocions bàsiques de les TIC, aprofundiment i creació del coneixement.
- Segons les ISTE el mestre ha de: facilitar i inspirar l’aprenentatge dels nens/es, dissenyar experiències d’aprenentatge, modelar el treball de l’Era digital, promoure la Ciutadania Digital i estar compromès amb el creixement i el lideratge.
- Segons el llibre de Noves Tecnologies aplicades a l’educació, el mestre ha de: consultar informació, ha de ser organitzatiu, social, intel·lectual, ha de guiar als alumnes, potenciar l’aprenentatge actiu, dissenyar situacions d’aprenentatge, ha de ser moderador i tutor virtual, avaluador continu i seleccionador i avaluador de tecnologies.

Per acabar, en quan a les competències de l’alumne, l’alumne ha de:
- Buscar, analitzar i avaluar la informació
- Solucionar els problemes i prendre decisions
- Posseir habilitats i experiència a l’hora d’utilitzar els ordinadors
- Ser reflexiu i saber adaptar-se
- Tenir capacitat d’anàlisi i síntesi.
- I, finalment, ser creatiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada